Siemenkuja 2, 00700 Helsinki
020 734 5210

Tutkimus: WC-tilojen siisteys vaikuttaa kauppakeskuksen valintaan

Tutkimuksen mukaan jopa 66 prosenttia asiakkaista suosittelisi kauppakeskusta saniteettitilojen siisteyden perusteella. Naiset muistavat puhtaat saniteettitilat miehiä paremmin. Jumbossa otetaan käyttöön ensimmäisenä Suomessa älyteknologiaa, jolla voidaan tehostaa siivousta ja mitata asiakastyytyväisyyttä myös WC-tiloissa.

Kesällä 2015 Jumbon kauppakeskuksessa tehty tutkimus osoittaa, että siistit saniteettitilat vaikuttavat kauppakeskuksen valintaan; näin ilmoittaa lähes kolmannes (30 %) tutkimukseen vastanneista. Tutkimus kertoo myös, että jopa 66 prosenttia asiakkaista suosittelisi ostospaikkaa saniteettitilojen siisteyden perusteella.

Tutkimus toteutettiin haastattelukyselynä kauppakeskus Jumbon WC-tiloja käyttäneiden asiakkaiden kesken. Neljässä vaiheessa toteutetussa tutkimuksessa WC-tilojen siisteyttä ja viihtyisyyttä parannettiin asteittain. Ediste Oy:n toteuttamaan tutkimukseen osallistui 455 henkilöä.

”Halusimme selvittää parantaako WC-tilojen siisteys asiakkaiden yleistä tyytyväisyyttä ja lisääkö se suosittelijoiden määrää. Tutkimus osoittaa, että siisteydellä on merkitystä; kauppakeskuksen saniteettitilojen siisteyteen perustuva suositteluhalukkuus kasvoi tutkimusjakson aikana 21 prosenttia,” sanoo Lindströmiltä tutkimushanketta vetänyt Jasu Jaranka.

Lue koko tiedote osoitteessa lindstrom.com