Siemenkuja 2, 00700 Helsinki
020 734 5210
Palvelustrategia – Ediste-jalostamoEdiste | Strategia

Palvelustrategialla käännät kilpailuetusi erottuvaksi palveluksi

Palvelustrategia – Ediste-jalostamoEdiste | Strategia

Ohjaat palvelubisnestä valitsemaasi suuntaan

Palvelustrategia – Ediste-jalostamoPalvelustrategia – Ediste-jalostamo™

Strategialla raamitat palvelullesi sopivimman kohderyhmän

Palvelustrategia – Ediste-jalostamoEdiste | Strategia

Siirryt perinteisistä yksittäispalveluista
hyötyvetoiseen elinkaarimalliin

Palvelustrategia – Ediste-jalostamoEdiste | Strategia

Tarjoat sopivan kasvualustan uudelle palveluliiketoiminnalle

Palvelustrategia – Ediste-jalostamo™

Terävä palvelustrategia kertoo, miten erotut kilpailijoista eduksesi. Strategian päivitys on ensimmäinen tehtäväsi, kun pohdit tarjoomasi päivittämistä tai uusien palveluiden kehittämistä. 

Ediste-jalostamossa punnitset kilpailuetusi ja luot askelmerkit myynnin ja palvelutuotannon johtamiseen.

Ohjaat asiantuntijasi oikeaan suuntaan ja edistät kehitystä, myyntiä ja markkinointia rinta rinnan. Säästät kallisarvoista aikaa, kun tunnistat vahvuutesi ja mahdollisuutesi ohjatussa ja kanssasi tulokset tiivistävässä työskentelymallissa.

Ediste tuo päättäjiesi tueksi sadoissa tuotteistusprojekteissa hiotun työkalupakin, jonka avulla käymme yhdessä läpi palvelukehityksesi tavoitteet ja erottautumiskeinot. Johdatamme sinut strategimallin läpi, teemme tarvitsemasi päätökset ja varmistamme, ettei tärkeitä asioita jää käsittelemättä.

Mihin kysymyksiin Ediste-jalostamo vastaa?

  • Miten kirkastat kilpailuetusi?
  • Mikä on kannattavin kohderyhmä palveluillesi?
  • Miten varmistat, että palvelukehityksesi tekee oikeita asioita?
  • Miten käännät perinteisen bisneksen kutistuvat katteet kasvuksi?
  • Miten kasvatat asiakkuuksien arvoa ja tuottoa?
  • Millaisista hyvistä ja huonoista palvelustrategiaesimerkeistä voit oppia?

Miten hyödyt?

Opit runsaiden esimerkkien
ja koetellun
strategiakehitysmallin avulla
Tuotat konkreettisen
palvelustrategian nopeasti
ja järjestelmällisesti
Tunnistat mahdollisuudet
ja haastat perinteiset
toimintamallit
Saat nopeasti esityskelpoisia
tuloksia johtoryhmällesi,
hallitukselle tai omistajille
Vertailet näppärästi
strategisia vaihtoehtoja
ja niiden vaikutuksia
Simuloit tuottoja,
helpotat päätöksentekoa
ja ennakoit investointeja

Palvelupaketit ja hinnat

Palvelu

  • Strategiset tavoitteet
    yksittäisen palvelun kehittämiseen
    tai koko palvelusalkun strategiasparraus
  • Vauhdikas vaihtoehto,
    kun tarve rajattu
    tai tarpeena haastaa nykyinen toimintamalli
  • 2 x 3 tunnin työpaja
  • Palvelustrategian
    työpajamateriaali
  • Veroton hinta 3 850 €

Palveluperhe

  • Liiketoiminta-alueen tai palveluperheen strategia
  • Palveluiden roolitus, paketoinnin periaatteet ja hinnoittelumallit
  • Sopii palvelukehityksen ja -toimitusten strategiseen suunnitteluun ja myynnillisten keihäänkärkien tunnistamiseen
  • 6 x 3 tunnin työpaja
  • Yksittäisen palvelun tai palveluperheen strategia
  • Veroton hinta 7 850 €
Ediste-palvelut

Palvelutarjooma

  • Yrityksesi koko palvelutarjooman kattava strategia
  • Palvelusalkun laaja tarkastelu ja koko palvelutuotannon kattava strateginen suunnittelu
  • Auttaa positioimaan perinteiset ja uudet palvelut asiakaslähtöiseksi kokonaisuudeksi
  • 10 x 3 tunnin työpaja
  • Yrityksen palvelutarjooman kattava strategia
  • Veroton hinta 19 200 €

Kysymyksiä ja vastauksia palvelustrategiasta

Millaiseen tilanteeseen palvelustrategian pohdinta sopii?

Palvelustrategian avulla tunnistat kilpailuetusi ja rajaat tavoitteesi liiketoimintasi mittojen mukaan. Tunnistat trendit ja löydät palvelullesi otollista kasvutilaa. Strategia auttaa luomaan portfoliollesi asiakaslähtöisen perustan.

Mitä jos haluan vain pohtia palvelukehityksen vaihtoehtoja?

Strategiapohdinta sopii erinomaisesti tilanteeseen, jossa et ole vielä päättänyt yksittäisten palveluiden kehittämisestä tai rajannut liiketoimintasi tavoitteita. Palvelustrategian avulla tunnistat kasvun mahdollisuuksia, uusien hinnoittelumallien vaikutuksia ja vaikkapa alustatalouden tarjoamia kasvupolkuja.

Pitääkö palvelustrategiaa päivittää ennen tuotteistamista?

Ei välttämättä. Joskus on hyödyllistä tuotteistaa yksi tai muutama keihäänkärkipalvelu, joiden avulla testaat asiakkaasi kiinnostusta ja hyötyjä, joita voit tuottaa uudella toimintamallilla. Jos uusi palvelu vetoaa asiakkaisiin ja myy hyvin, voit pohtia, kannattaisiko koko palvelustrategiaa ohjata kokemusten perusteella uuteen suuntaan.

Mitä jos minulla on jo salkullinen palveluita?

Strategia vaatii säännöllistä päivittämistä. Tuoreuttaminen auttaa tunnistamaan kasvualueita, jotka ovat jääneet huomiotta päivittäisten kiireiden puristuksessa.

Paljonko Edisteen strategiapalvelu vaatii avainhenkilöideni aikaa?

Löydät palvelupaketeistamme sopivan vaihtoehdon tilanteeseesi. Sparrauspakettimme avulla haastat nykytilanteen ja keräät ideoita lyhimmillään muutaman tunnin työpajassa. Täysimittaisessa strategiahankkeessa taas päivitämme tilanteen koko liiketoimintayksikkösi tai yrityksesi mittakaavassa. Ja tietysti vaihtoehtoja löytyy myös näiden ääripäiden väliltä.