Siemenkuja 2, 00700 Helsinki
020 734 5210
Tuotteistaminen – Ediste-rynnäkköEdiste | Tuotteistaminen

Tuotteistat palvelusi myyntivalmiiksi nopeimmillaan yhdessä työviikossa

Tuotteistaminen – Ediste-rynnäkköEdiste | Tuotteistaminen

Hyödyt tuotteistamisen formaatista, jonka avulla on paketoitu satoja palveluita

Tuotteistaminen – Ediste-rynnäkköEdiste | Tuotteistaminen

Sorvaat palvelullesi kilpailijoista erottuvan törkeän lupauksen

Tuotteistaminen – Ediste-rynnäkköTuotteistaminen – Ediste-rynnäkkö™

Kohdistat viestisi ja pilotoit vaivatta

Tuotteistaminen – Ediste-rynnäkköEdiste | Tuotteistaminen

Ediste tekee työt, sinä päätökset

Tuotteistaminen – Ediste-myyntivalmis™

Ediste-myyntivalmis on kärsimättömille palvelukehittäjille tarkoitettu tuotteistusprojekti. Paketoimme ideasi niin konkreettiseksi, että myyt sen hetkessä yrityksesi omalle väelle ja asiakkaillesi.

Etsimme palvelullesi oikean kohderyhmän. Paketoimme ja hinnoittelemme ominaisuudet helposti ostettaviksi kokonaisuuksiksi.

Asiakkaasi kaipaa todisteita, että palvelusi tuottaa mitattavia tuloksia. Siksi sorvaamme palvelullesi hyötylaskelman tai täysiverisen dollarisaation, jonka avulla osoitat asiakkaallesi yksittäisen palvelusi tai tarjoamasi rahalliset hyödyt.

Uuden myyntipuheen ja törkeän lupauksen tuotteistaminen vaatii projektiryhmäsi aikaa vain muutaman työpajan verran. Ediste vastaa yritysilmeesi mukaisen sisällön tuottamisesta puolestasi. Et joudu hikoilemaan tuskallisten kotiläksyjen kanssa. Riittää kun teet päätöksiä työpajoissa, me huolehdimme muusta.

Iskuryhmämme on rusikoinut uusia ideoita ja perinteisiä palveluita helposti myytäviksi paketeiksi jo yli 500 kertaa. Siksi tiedämme, miten ideasi huippuvauhtia myyntikuntoon.

Ediste-palvelut

Mihin kysymyksiin Ediste-myyntivalmis vastaa?

  • Miten laadit palvelullesi törkeän lupauksen?
  • Kuinka poistat ostajaa vaivaavan riskin tunteen?
  • Miten tunnistat asiakkaasi polttavan ongelman?
  • Miten konkretisoit aineettoman palvelun?
  • Miten laadit tarinan, joka tarttuu ja monistuu?
  • Miten dollarisoit asiakkaasi hyödyt?
  • Miten hinnoittelet palvelusi kannattavasti?
  • Miten kasvatat asiantuntijoidesi tuotteistusosaamista?

Miten hyödyt?

Saat myyntivalmiin
palvelun valitsemallesi
kohderyhmälle.
Sulautat tuotteistamisen parhaat
opit ja käytännöt
osaksi palvelukehitystäsi.
Käynnistät uuden tai
päivitetyn palvelusi
toimituksen huippunopeasti.
Kirjoitat palvelullesi
veret seisauttavan
törkeän lupauksen.
Dollarisoit
asiakkaasi hyödyt
palvelustasi.
Muutat teknisten ominaisuuksien
tyrkyttämisen arvokkaaksi
asiantuntijatyöksi.

Palvelupaketit ja hinnat

Kevyttuotteistus

  • Nykyisen palvelun kasvojenkohotus,
    valmiin palveluaihion viilaus myyntikuntoon tai palveluhankkeen fasilitointi
  • Kesto 2 työpajaa / 1 viikko
  • Toimitusisältö: Myyntiesitys tai tuki omalle sisällöntuotannollesi
  • Veroton hinta 6 850 €

Palvelutuotteistus

  • Palveluaihion tuotteistus nollasta myyntikuntoon
  • Yksittäinen palvelu tai oven avaava tarjooman keihäänkärki
  • Kesto 3 työpajaa / 2 viikkoa
  • Toimitussisältö: Myyntiesitys, esite/palvelukuvaus, tekstisisältö verkkosivulle, kevyt hyötylaskelma
  • Veroton hinta 12 850 €

Ratkaisutuotteistus

  • Työvälineet laajoille asiantuntijapalveluille ja tuotteille
  • Kesto 6 työpajaa / 4 viikkoa
  • Toimitussisältö: Palvelutuotteistuksen tulokset + asiakkaan rahalliset hyödyt todistava dollarisaatio tai kartoitusmalli
  • Veroton hinta 18 900 €

Kysymyksiä ja vastauksia tuotteistamisesta

Mikä on Ediste-myyntivalmis?

Ediste-myyntivalmis on suurpaineinen tuotteistusprojekti. Sen aikana tuotteistamme palvelullesi tärkeän lupauksen ja myyntipuheen. Paketoimme yrityksellesi myyntivalmiin keihäänkärkipalvelun jopa yhdessä työviikossa. Omaa aikaasi kuluu vain kuusi tuntia, kun osallistut kahteen työpajaan.

Ediste-myyntivalmiissa teet päätöksiä nopeasti ja saat tuloksia pikavauhtia. Jos haluat, tuotteistusviikon jälkeen pilotoimme palvelua asiakkaidesi kanssa ja autamme sinua viemään uuden palvelun tuotantoon. Autamme myös myyntiäsi ratkaisu- ja asiakashyötyvetoisen myyntimallin kehittämisessä.

Mikä on Ediste-myyntivalmiin tarkoitus?

  1. Kiteytämme törkeän lupauksen. Ediste-myyntivalmiissa muotoilemme palvelullesi, tuotteellesi tai niiden yhdistelmälle pysäyttävän lupauksen, joka herättää asiakkaidesi mielenkiinnon ja erottuu selvästi kilpailijoistasi. Parhaimmillaan lupauksesi on jopa niin törkeä, että asiakkaasi ovat hiukan epäuskoisia. Sellainen lupaus on myynnin kannalta herkullinen lähtökohta. Kerrankin asiakas pyytää oma-aloitteisesti kertomaan asiasta lisää.
  1. Ediste tekee työt. Olemme nopeita, koska omasi tai kollegoidesi kiireet eivät hidasta projektin valmistumista. Ediste raataa viikon aikana väsymättä ja huolehtii, että valmista syntyy varmasti. Riittää kun saavut työpajoihin ideoimaan ja katselmoimaan tulokset.
  1. Heti valmista. Ediste-myyntivalmiin tuloksena saamiesi työkalujen avulla voit sännätä asiakkaidesi luokse heti projektiviikkoa seuraavana maanantaina. Paljon sen nopeammin ja helpommin ei uusi palvelutuote voi valmistua.
  1. Opit osallistumalla. Ediste-myyntivalmis toimii myös suurpainekoulutuksena. Se on esimerkki siitä, miten tuotteistustyöt sujuvat tehokkaasti. Kaikki osallistujat saavat osallistua hankkeeseen ja oppivat samalla itse tekemällä. Voit käyttää Ediste-viikosta löytämiäsi keinoja myöhemmin omassa työssäsi.

Mikä ei ole Ediste-myyntivalmiin tarkoitus?

  1. Ei loputonta prosessisuunnittelua. Ediste-myyntivalmiin aikana emme kirjoita yksityiskohtaisia tarkistuslistoja tai työohjeita. Jos alamme ensimmäiseksi pohtia toimitusprosessia ja nykyisen organisaatiosi toimituskykyä, vie se huomion myyntisi tärkeimmältä aseelta: asiakkaan hyötyjen kuvaukselta ja dollarisoinnilta.
  1. Ei järjettömän vaikeita ideoita… Emme suunnittele palveluita, joiden toimittaminen perustuu yli-inhimillisiin ponnistuksiin ja loputtomiin sankarisuorituksiin. Sellaiset palvelut jäävät liian helposti hyllyyn pölyttymään. Etsimme ratkaisuja, jotka kasvattavat myyntiäsi keinoilla, joihin uskot itsekin. Ja palvelumme avulla hankit nopeasti maksavia pilottiasiakkaita, joista saat erinomaiset referenssit jatkomyyntiin.
  1. …mutta ei myöskään samaa vanhaa. Jos tuotteistamamme palvelu ei muuta mitään, olemme todennäköisesti epäonnistuneet. Vanhasta uudistusta kaipaavasta palvelustasi ei tule hittituotetta pelkkää markkinointitekstiä viilaamalla.
  1. Ei kalliita epäonnistumisia. Paketoimme palvelun myyntikuntoon viikossa. Jos asiakkaasi eivät innostu uudesta palvelusta, ei rahaasi ole palanut hukkaan kuukausien kehitysprojekteissa. Pilottiprojektissa asiantuntijoillasi on aikaa viilata toimitusprosessin yksityiskohdat lupauksesi mukaiseen kuntoon. Ja jos myynti vetää pilotointivaiheessa, on sinulla hyvä syy monistaa menestystä.

Miksi tilaisit Ediste-myyntivalmiin?

  • Loputon lykkääminen loppuu. Saat viikossa kaikki uuden palvelusi myynti- ja markkinointityöhön tarvittavat välineet.
  • Myyjäsi selviävät kuivin jaloin tiukoistakin myyntitilanteista, kun hyödyt on helppo perustella.
  • Saat ideasi kaupaksi yrityksesi sisällä. Kiteytämme ideasi niin, että jokainen tajuaa pointtisi heti.
  • Aikaasi kuluu vain yhden työpäivän verran kalenteriviikon aikana.

Entä jos et ole tyytyväinen tuloksiin?

Valitsemme tuotteistusviestin kärjen ensimmäisessä työpajassa. Sen perusteella Ediste valmistelee myyntiesityksen ja esitteen. Pidämme myyntipuheen toisessa työpajassa. Jos esitys on mielestäsi surkea, voit sanoa kiitos ja näkemiin siltä istumalta. Silloin emme lähetä laskua työstämme.

Oma riskisi on siis ensimmäiseen työpajaan investoimasi aika eli kolme tuntia. Jos kelpuutat toisen työpajan esityksen, sen jälkeen teemme korjaukset ja viemme projektin loppuun sopimallamme hinnalla.

Mitä pitää olla valmiina, että voit tuotteistaa?

Ennen Ediste-myyntivalmista päätämme ainakin alustavasti kaksi asiaa:

  • Rajattu kohderyhmä. Hyvä tuote ei yritä tarjota kaikkea kaikille. Tarkoituksena on löytää rajattu kohderyhmä, jolle palvelu tarjoaa kilpailijoista selvästi poikkeavia hyötyjä. Listaamme tuotteistusprojektin aluksi asiakkaidesi polttavia ongelmia. Jos emme tiedä kuka asiakas on, emme myöskään tiedä mitä ongelmia meidän pitäisi ratkaista. Aloita siis valitsemalla kannaltasi houkutteleva kohdeasiakasryhmä.
  • Kilpailukykyinen aihio. Kiivastahtisessa tuotteistusprojektissa paketoimme myyntivalmiita tuloksia. Se ei onnistu, jos projektiin osallistuvat asiantuntijat ovat tyystin eri mieltä siitä, mikä liiketoimintasi osa tai erityisosaamisesi ylipäätään pitäisi tuotteistaa. Siksi valitsemme tuotteistusaihion kanssasi ennen Ediste-myyntivalmiin käynnistymistä.

Näihin kysymyksiin voimme vastata myös tunnin tai puolentoista mittaisessa ennakkotapaamisessa, johon voit kutsua mukaan projektiryhmän. Tapaamisessa voimme käydä läpi myös Ediste-myyntivalmiin pelisäännöt, mikä säästää aikaa varsinaisen projektin alusta ja auttaa osallistujia valmistautumaan.

Miten voit valmistautua Ediste-myyntivalmiiseen?

Voit lukea Tuotteistamisen perusteet -pikaoppaan. Löydät sen sähköisessä muodossa osoitteesta pikaoppaistamme. Oppaan tavaaminen ei ole pakollista, mutta sen vinkit virittävät mielesi oikealle aallonpituudelle ennen projektia.

Muotoilemme tuotteistettavalle palvelullesi muista erottuvan törkeän lupauksen. Voit valmistautua viikkoon miettimällä, millä tavoin tuotteesi on tai voisi olla ainutlaatuinen ja kilpailijoistasi erottuva.

Mitä saat tuloksena?

Tuotamme myyjillesi työkalut, jotka hyvä tuotteistaja nikkaroisi joka tapauksessa ensimmäiseksi.

  1. Myyntiesitys kiteyttää lupauksesi sujuvaksi myyntipuheeksi, joka tiivistää ainutlaatuisen myyntiväittämäsi, asiakkaasi rahalliset hyödyt ja palvelun toimitussisällön.
  2. Liiketoimintasi perusta on törkeä – tai edes jämerä – lupaus. Jos et uskalla luvata ostajalle mitään merkittävää hyötyä, bisneksesi on vaarassa. Toimitamme myyntisi työkalupakkiin myös tuote-esitteen, joilla konkretisoit lupauksesi.

Toimitamme aineistot muokattavina PowerPoint- ja InDesign-tiedostoina. Ja noudatamme tietenkin esitteessä ja esityksessä yrityksesi graafista ohjetta.

Saat oikeudet kaikkeen projektin aikana syntyneeseen palveluasi kuvaavaan materiaaliin. Ediste-myyntivalmis-projektimalliin kuuluva materiaali on Edisteen omaisuutta. Ediste ei voi myöskään luovuttaa rajoittamatonta käyttöoikeutta projektissa mahdollisesti käytettävään kolmannen osapuolen materiaaliin, kuten kirjasimiin tai kuvapankkikuviin.

Vaikka työpajoissa puhummekin vain suomea tai englantia, tuotamme lopputulokset haluamallasi kielellä. Jos tarvitset käännöksiä kirjallisesta aineistosta muilla kielillä kuin suomeksi tai englanniksi, sovi asiasta Edisteen kanssa hyvissä ajoin ennen projektia.

Miksi tuotteistamme törkeitä lupauksia?

Ediste-myyntivalmiissa muotoilemme palvelullesi, tuotteellesi tai niiden yhdistelmälle pysäyttävän lupauksen, joka herättää asiakkaidesi mielenkiinnon ja erottuu selvästi kilpailijoistasi. Parhaimmillaan lupauksesi on jopa niin törkeä, että asiakkaasi ovat hiukan epäuskoisia.

Kerrankin asiakas pyytää oma-aloitteisesti kertomaan asiasta lisää. Myyjäsi välttyvät välittömältä tinkaamiselta ja pääsevät sen sijaan puhumaan asiakkaasi saamista ainutlaatuisista hyödyistä.

Millainen projektiryhmä on sopiva?

Sopiva projektiryhmän koko on 5-7 henkeä. Silloin sillä on jo riittävästi ideointivoimaa. Toisaalta suurempi joukko yleensä vain jarruttaa projektia.

  1. Päättäjä on pakollinen. Ediste-myyntivalmis onnistuu vain, jos siihen osallistuu päättäjä. Projektin aikana on pakko tehdä nopeita ratkaisuja. Niitä ei ole aikaa lähteä kyselemään muualta. Siksi projektin kaikkiin tapaamisiin osallistuu johtaja, jolla on valta päättää viikon aikana laadittavan viestin sisällöstä. Muutoin saattaa käydä niin, että projektiin osallistuvat laativat veret pysäyttävän lupauksen. Sen jälkeen projektin ulkopuolelta ilmestyvä “ylempi taho” torpedoi hyvät aikeet ja sensuroi viestin, tietämättä edes lopputulokseen johtaneita taustoja. Mikään on tuskin pahempi projektiin osallistuneiden ammattilaistesi motivaation tappaja.
  1. Myyjä vie viestin asiakkaalle. Ediste-myyntivalmis kiteyttää erottuvan lupauksen, jonka myyjä viestii asiakkaalle. Siksi projektissa tarvitaan ainakin yksi myyjä. Hänellä on usein paras näkemys siitä, millainen viesti voisi upota asiakaskuntaan.
  1. Asiantuntijoille eväitä tuotekehitykseen. Projektissa on hyvä olla mukana ainakin yksi palvelun tai tuotteen suunnittelusta vastaava asiantuntija. Ediste-myyntivalmiin aikana tiivistetty lupaus toimii hänen työnsä lähtökohtana. Ensin kiteytetään lupaus ja sitten mietitään, miten se olisi lunastettavissa. Lupaus toimii siis tuotekehityksen johtoajatuksena.

Onko Edisteellä toimialasi erityisosaamista?

Ediste-myyntivalmiin periaate toimii alasta riippumatta. Usein on vain hyödyllistä, ettei Ediste ole liian syvällä liiketoiminnassasi. Esitämme ulkopuolisena kysymyksiä, joita asiakkaasikin todennäköisesti kysyy. Ymmärrämme insinöörien tarinoita. Toisaalta osaamme kirjoittaa rahapuheita johtoryhmille ja päättäjille. Se on yleensä asia, jota myyntisi kaipaa eniten.

Korvaako Ediste-myyntivalmis nykyisen mainostoimistosi?

Ediste-myyntivalmiin aikana tuotetut materiaalit ovat oiva lähtökohta yrityksesi mainostoimistolle. Ediste-myyntivalmiin jälkeen on tarkoituskin hioa viestin sisältöä ja graafista ilmettä asiakaspalautteen perusteella. Tarkoituksena ei siis ole, että Ediste korvaisi nykyisen mainostoimistosi ja pyörittäisi markkinointikampanjoitasi.

Tuotteistaako Ediste vain palveluita?

Ediste-myyntivalmiin tarkoitus on kiteyttää lupaus, joka erottuu kilpailijoista ja myy yrityksesi tuotetta mahdollisimman hyvin. Ei ole oleellista, haluatko tuotteistaa laitteen, ohjelmiston, palvelun tai vaikka niiden kaikkien yhdistelmän. Ne muodostavat joka tapauksessa ratkaisun asiakkaan ongelmaan.

Ediste-myyntivalmis on toki alun perin suunniteltu puhtaiden asiantuntijapalvelujen tuotteistamiseen. Siksi siitä on todennäköisesti eniten hyötyä palvelubisneksessä toimivalle yritykselle. Toisaalta yhä useammin hyödykkeen tai ohjelmiston kilpailukykyä on helpointa kohentaa fiksun oheispalvelun avulla.

Sopiiko Ediste-myyntivalmis kuluttaja- tai jakelutiebisnekseen?

Suurin osa tuotteistamistamme palveluista on B-to-B-palveluita. Ediste-myyntivalmis sopii silti yhtä hyvin kuluttajabisnekseen kuin yritysten väliseen kauppaan. Sen avulla on helppo tuotteistaa jälleenmyynti- ja kanavabisneksen sekä suorakaupan palveluja.

Mikä on suurin riskisi Ediste-myyntivalmiiseen ryhtymisessä?

Tyypillinen epäonnistumisemme ei ole erimielisyyksien tai huonolaatuisen myyntipuheen vuoksi keskeytynyt projektiviikko. Yleisin epäonnistumisemme on hieno tuotteistusprojekti, johon kaikki ovat tyytyväisiä, mutta jonka tuloksia ei koskaan myydä mihinkään.

Palveluiden jäämiselle hyllyyn pölyttymään on useita syitä. Myyjillä ei ole aikaa tai halua opetella uuden tuotteen myyntiä. Asiakkaat eivät heti ymmärrä, miksi myyntiviesti ja aiemmin matalakatteinen hinta muuttuu. Tahto uuden palvelun markkinoille viemiseen yksinkertaisesti puuttuu.

Mieti siis ennen projektia, oletko valmis myös Ediste-myyntipalvelua seuraaviin myynnillisiin lisäponnistuksiin. Pelkkä tuotteistus ei yksinään ratkaise kaikkia ongelmiasi.

Markkinointi ja/tai viestintä mukaan?

Markkinoinnin ja viestinnän edustajien osallistuminen ei ole välttämätöntä, mutta siitä voi olla hyötyä palvelusi tulevassa myynnissä ja markkinoinnissa.

Projektin tarkoituksena ei ole graafisen ilmeen yksityiskohtien viilaaminen, vaan iskevän sisällön tuotanto. Ediste-myyntivalmiissa tuotettava esite on ensisijaisesti oman henkilöstön ja pilottiasiakkaiden kommentoitavaksi tarkoitettu testiversio, vaikka siitä otetaankin jo pieni painos hankkeen päätteeksi.

Projektissa ei siis ole varattu aikaa visuaalisten yksityiskohtien pohdinnalle, jos niillä ei ole lupauksen kannalta oleellista merkitystä. Tämä ei tietenkään tarkoita, ettemmekö noudattaisi yrityksesi graafista ohjeistusta, eli esite ja myyntiesitys ovat yrityksesi ilmeen mukaisia.

Haluaisitko asiakkaasi mukaan palvelukehitykseen?

Yleensä Ediste-myyntivalmiissa käsitellään asioita, joiden yksityiskohdat eivät kuulu ulkopuolisille. Esimerkiksi harva haluaa harrastaa katelaskentaa omien asiakkaidensa kanssa. Siksi emme yleensä ota asiakkaita mukaan projektiin. Se ei tietenkään tarkoita, ettet voisi kysyä asiakkaasi mielipidettä jo tuotteistusprojektin aikana tai sitä ennen.

Asiakkaasi osaa harvoin kertoa täysin yllättävällä tavalla, miten sinun kannattaisi muuttaa bisnestäsi. Sen sijaan saat häneltä helposti palautetta, kun käyt esittämässä hänelle napakan ehdotuksen, jolla on hinta ja palvelulupaus.

Tuotteistamme Ediste-myyntivalmiissa teollisen LEAN-periaatteen mukaisesti pienimmän mahdollisen palvelutuotteen, jolla on nimi, hinta ja toimitussisältö.

Suosituksemme on, että varaat tapaamisen 2-5 asiakkaasi kanssa heti Ediste-myyntivalmista seuraaville päiville, vaikka tuotteen toimitusprosessi ei vielä olisikaan valmis. Kun testaat myyntipuhetta asiakkaiden edessä, saat aitoja reaktioita. Tiedät, onko asiakas ymmärtänyt lupauksesi ja haluaisiko hän ostaa palvelusi.

Millainen on tilaajaan projektivastaavan muistilista?

  • Ilmoita osallistujalista Edisteen projektipäällikölle
  • Lähetä kalenterikutsut osallistujille tai pyydä Edistettä lähettämään kutsut puolestasi
  • Varaa tilat työpajoille
  • Toimita Edisteelle yrityksesi logo vektorimuodossa (EPS-tiedostona)
  • Toimita Edisteelle yrityksesi graafinen ohje. Mikäli yritykselläsi ei ole graafista ohjetta, niin Ediste valitsee sopivat värit ja kirjasimet puolestasi.
  • Toimita Edisteelle organisaatiosi PowerPoint-pohja muokattavassa muodossa
  • Lähetä näytteitä ajantasaisista esitteistä tai muista yrityksesi markkinointimateriaaleista, jos sellaisia on helposti saatavilla.
  • Jos käytössäsi on esitteen InDesign-taittopohja, kannattaa sekin lähettää. Silloin lopputulos on varmasti yksityiskohtia myöden graafisen ilmeesi mukainen.

Millainen on tuotteistuksessa syntyvän myyntipuheen tarkistuslista?

  1. Olet valinnut asiakkaasi tai määritellyt kohderyhmän
  2. Asiakkaasi polttavat ongelmat (1-3 kpl) on listattu
  3. Olet kuvannut ainutlaatuisen ratkaisun asiakkaan ongelmaan
  4. Palvelullasi on törkeä – tai edes jämerä – lupaus
  5. Olet dollarisoinut hyödyt helppotajuisella laskelmalla
  6. Palvelullasi on takuu, joka poistaa ostamisen riskin
  7. Toimituksesi konkreettinen sisältö on kuvattu
  8. Palvelullasi on helposti ymmärrettävä hinta tai hinnoittelumalli

Syntyykö palvelulle projektin aikana rekisteröitävä nimi?

Ediste-myyntivalmiissa valitsemme palvelullesi nimen, jos sellaista ei entuudestaan ole olemassa. Ediste ei takaa, että nimi on varmuudella rekisteröitävissä tavaramerkiksi, koska asiasta päättää viranomainen harkintansa mukaan. Pyrimme kuitenkin valitsemaan sellaisen nimen, joka on rekisteröitävissä, jos et toisin päätä.

Millaista pilottiprojektia Ediste suosittelee?

Suosituksemme on, että epäonnistut edullisesti ja monistat menestyksiä. Tämä tarkoittaa, että LEAN-oppien mukaisesti palvelusta kannattaa ensin tuotteistaa kevyin mahdollinen versio, jonka myynti koeponnistetaan välittömästi.

Jos palvelusi toimintamalli on uusi ja mullistava, tarjolla tuskin on kattavia markkinaselvityksiä myyntipotentiaalista. Paras keinosi on ketterä koemyynti ja muutama reipas pilottiprojekti, joilla todistat tulokset.