Miksi tilaisit Edisteeltä?
Junnaako palvelukehityksesi paikallaan ? Kaipaavatko myyjäsi uusia puheenaiheita ja ehdotuksia? Ediste on työrukkasesi, kun haluat tuotteistaa uusia asiantuntijapalveluita. Palvelumme sopii erityisen hyvin yrityksellesi, kun
- palkkalistoillasi työskentelee insinöörejä tai muita asiantuntijoita,
- myyt huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja,
- kaipaat helpommin myytäviä tuotteita tai
- tarvitset asiakkaita uudelle palvelullesi.
Tuotteistamme yrityksellesi epäreilun kilpailuedun. Meillä on siitä jo 20 vuoden kokemus ja yli 500 palvelutuotteen kokemus.
Huipputekniikan ja asiantuntijapalvelujen tuotteistaminen on vahvuutemme. Kiteytämme ammattilaistesi osaamisen niin, että sitä on helppo myydä.
Myymme asiakkaallesi hyötyjä, emme ominaisuuksia. Ymmärrämme insinöörejä ja tuotekehittäjiä. Tiedämme, miten monimutkainenkin tekninen palvelu paketoidaan. Ja mikä tärkeintä, osaamme kirjoittaa asiakkaasi päättäjille heidän kaipaamiaan rahapuheita.
Olemme vuosien kuluessa hioneet käyttöösi raudanlujan tuotteistuskoneen. Huolehdimme puolestasi, että saat myyntivalmiin palvelun huippunopeassa aikataulussa. Asiakkainamme on suuri joukko suomalaisia yrityksiä useilta toimialoilta.
Ediste auttaa yritystäsi palvelustrategian suunnittelussa, tuotteistamisessa ja palveluorganisaation rakentamisessa.
Video: Tuotteistaminen 2 minuutissa
Video: Dollarisaatio 2 minuutissa

Olen Edisteen omistaja ja perustaja. Vastaan palvelusi tuotteistamisesta, eli vedän tuotteistustyöpajat ja esittelen uuden palvelusi. Olen mukana myös uuden tuotteen pilotoinnissa ja palveluorganisaatiosi kehityksessä.
Olen 46-vuotias yhteiskuntatieteilijä ja kahden lapsen isä. Opiskelin 1990-luvun alussa Tampereen yliopistossa, mistä opiskelijalehden päätoimittajuus imaisi minut mukaan työelämään. Vuosituhannen loppuvuodet kuluivat mainostoimistotöissä ja omaa ohjelmistoyritystä kasvattaessa. Yrittäjä olen ollut vuodesta 1995 alkaen.
Siirryin vuosituhannen vaihteessa tuotteistajaksi. Päätös syntyi yksinkertaisesta havainnosta: tuotteistuspalveluita oli niin vaikea ostaa, että päätin ryhtyä tarjoamaan niitä itse.
Johtamiskokemusta olen kerännyt pienistä tuotekehitysfirmoista aina pörssiyhtiön johtoryhmään. Kokemusta on karttunut lisäksi palvelukeskusten suunnittelusta, johtamisesta ja palveluiden myynnistä.
Henkilökohtaisina asiakkainani on ollut kymmeniä suomalaisia suuryrityksiä ja moninkertainen määrä niitä hieman pienempiä asiantuntijafirmoja.
Vuodesta 2008 alkaen tuotteistukset ovat syntyneet nykyisin kokonaan omistamassani Edisteessä. Olen myös CMC-sertifioitu liikkeenjohdon konsultti.
Vahvuuksiani tuotteistajana
- Olen tuotteistanut yli 500 palvelua maailmanlaajuisesti osaamistaan ja tuotteitaan myyville yrityksille. Esimerkkejä asiakkaistani ja projekteistani löydät Asiakkaat-sivulta.
- Osaan kirjoittaa rahapuheita, joita johtajat ja johtoryhmät kaipaavat.
- Laitan itseni likoon. Myyn aina ensin itse uuden tuotteesi myyjillesi ja johtoryhmällesi ennen kuin viisastelen miten asiantuntijoidesi pitäisi selvitä hommasta.
- Osaan pukea vaikean teknisen tuotteesi sanoiksi, joita asiakkaasi ymmärtävät. Tajuan insinöörien kieltä, eli et joudu vääntämään minulle perusasioita rautalangasta.
- Tuotteistan todella nopeasti.
Julkaisujani
Olen työskennellyt toimittajana ja tuottanut sisältöä lukuisiin sanoma- ja aikakauslehtiin, blogeihin ja kirjoihin vuosien varrella. Tässä keskeisimpiä julkaisujani:
- Haastajasta hittipalveluksi: Tuotteista ideastasi menestyjä. AlmaTalent 2020.
- Tuotteistajan pikaopas 2: Sisäinen markkinointi. Miten myyt tuotteistamasi uudet palvelut asiantuntijoillesi? Ediste 2011
- Tuotteistajan pikaopas 6: Dollarisaatio. Miten osoitat palvelusi tarjoaman kilpailuedun rahassa? Ilmestyy keväällä 2013.
- Tuotteistajan pikaopas 4: Vaikea on oikea. Miten kehität kilpailuedun, joka on vaikea kopioida? Ediste 2012.
- Tuotteistaminen 2. Talentum 2011.
- Tuotteistajan taskuraamattu. Talentum 2013.
- Tuotteistajan opas taloushallinnon asiantuntijalle. Taloushallintoliitto 2010.
- Sukellus pimeyteen: Tutkimusmatka Budapestin alla. Tammi 2009.
- Aamulehden ja Kauppalehden säännöllinen avustaja. Artikkeleita useisiin aikakauslehtiin (esimerkiksi Helsingin Sanomien kuukausiliite ja Image).
- Gurumarkkinointi-blogi vuosina 2009-2011.
- Satoja luentoja markkinoinnista, myynnistä ja tuotteistamisesta vuodesta 1996 alkaen.
- Kirjoittaja Kultasulka-palkinnon ansainneessa 101 kysymystä ja vastausta Google-markkinoinnista -kirjassa.
![]() |
Ediste on Liike-elämän & johdon konsultit LJK ry:n jäsen. |
![]() |
Ediste on Asiakastiedon Platina-luokittama yritys. |
![]() |
Ediste on Vastuugroupin luotettava kumppani. |