Terävä palvelustrategia kertoo, miten erotut kilpailijoista eduksesi. Strategian päivitys on ensimmäinen tehtäväsi, kun pohdit tarjoomasi päivittämistä tai uusien palveluiden kehittämistä.
Ediste-jalostamossa punnitset kilpailuetusi ja luot askelmerkit myynnin ja palvelutuotannon johtamiseen.
Ohjaat asiantuntijasi oikeaan suuntaan ja edistät kehitystä, myyntiä ja markkinointia rinta rinnan. Säästät kallisarvoista aikaa, kun tunnistat vahvuutesi ja mahdollisuutesi ohjatussa ja kanssasi tulokset tiivistävässä työskentelymallissa.
Ediste tuo päättäjiesi tueksi sadoissa tuotteistusprojekteissa hiotun työkalupakin, jonka avulla käymme yhdessä läpi palvelukehityksesi tavoitteet ja erottautumiskeinot. Johdatamme sinut strategimallin läpi, teemme tarvitsemasi päätökset ja varmistamme, ettei tärkeitä asioita jää käsittelemättä.

Mihin kysymyksiin Ediste-jalostamo vastaa?
- Miten kirkastat kilpailuetusi?
- Mikä on kannattavin kohderyhmä palveluillesi?
- Miten varmistat, että palvelukehityksesi tekee oikeita asioita?
- Miten käännät perinteisen bisneksen kutistuvat katteet kasvuksi?
- Miten kasvatat asiakkuuksien arvoa ja tuottoa?
- Millaisista hyvistä ja huonoista palvelustrategiaesimerkeistä voit oppia?
–
Miten hyödyt?
–
Palvelupaketit ja hinnat



–
Kysymyksiä ja vastauksia palvelustrategiasta

Millaiseen tilanteeseen palvelustrategian pohdinta sopii?
Palvelustrategian avulla tunnistat kilpailuetusi ja rajaat tavoitteesi liiketoimintasi mittojen mukaan. Tunnistat trendit ja löydät palvelullesi otollista kasvutilaa. Strategia auttaa luomaan portfoliollesi asiakaslähtöisen perustan.
Mitä jos haluan vain pohtia palvelukehityksen vaihtoehtoja?
Strategiapohdinta sopii erinomaisesti tilanteeseen, jossa et ole vielä päättänyt yksittäisten palveluiden kehittämisestä tai rajannut liiketoimintasi tavoitteita. Palvelustrategian avulla tunnistat kasvun mahdollisuuksia, uusien hinnoittelumallien vaikutuksia ja vaikkapa alustatalouden tarjoamia kasvupolkuja.
Pitääkö palvelustrategiaa päivittää ennen tuotteistamista?
Ei välttämättä. Joskus on hyödyllistä tuotteistaa yksi tai muutama keihäänkärkipalvelu, joiden avulla testaat asiakkaasi kiinnostusta ja hyötyjä, joita voit tuottaa uudella toimintamallilla. Jos uusi palvelu vetoaa asiakkaisiin ja myy hyvin, voit pohtia, kannattaisiko koko palvelustrategiaa ohjata kokemusten perusteella uuteen suuntaan.
Mitä jos minulla on jo salkullinen palveluita?
Strategia vaatii säännöllistä päivittämistä. Tuoreuttaminen auttaa tunnistamaan kasvualueita, jotka ovat jääneet huomiotta päivittäisten kiireiden puristuksessa.
Paljonko Edisteen strategiapalvelu vaatii avainhenkilöideni aikaa?
Löydät palvelupaketeistamme sopivan vaihtoehdon tilanteeseesi. Sparrauspakettimme avulla haastat nykytilanteen ja keräät ideoita lyhimmillään muutaman tunnin työpajassa. Täysimittaisessa strategiahankkeessa taas päivitämme tilanteen koko liiketoimintayksikkösi tai yrityksesi mittakaavassa. Ja tietysti vaihtoehtoja löytyy myös näiden ääripäiden väliltä.