Siemenkuja 2, 00700 Helsinki
020 734 5210

Tuotteistamisen verkkokoulutus AlmaTalentin Seduo-palvelussa

Kuinka yrityksesi palvelusta tulee seuraava AirBnB tai Kindle? Entä miksi palvelulla tulee olla törkeä lupaus? Tuotteistaja Antti Apunen kertoo verkkokoulutuksessa 10 askeleen listan, jonka avulla palvelusi nousee haastajasta hittipalveluksi. Tuotteista palvelustasi menestyjä.

Mihin kysymyksiin koulutus vastaa?

  • Missä järjestyksessä asioita kannattaa tehdä?
  • Mitä kannattaa ottaa huomioon?
  • Miten pidetään riskit pienenä?
  • Miten saadaan asiakkaat kiinnostumaan?

Mitä taitoja opit verkkokoulutuksessa?

Todellisia hittipalveluita syntyy harvoin. Syy ei ole ideoiden puute, vaan puolitiehen jämähtävät toteutukset. 

Monet elinkelpoiset ideat jäävät pöytälaatikkoon kompostoitumaan, koska muut kiireet ajavat ohi. Kun uuden palvelun osuus yrityksen liikevaihdosta on vielä nolla, ei se tunnu liiketoimintajohdon ajatuksissa kiirehdittävältä asialta. Ei edes silloin, kun kekseliäs kilpailija jo puskee päättäväisesti markkinoille. 

Tämä koulutus perustuu sadoista tuotteistushankkeista kerättyihin kokemuksiin ja työkaluihin. Vältät jo tehdyt virheet ja kokoat oppien avulla palvelukehityksen iskujoukon, joka hioo särmikkäistä ideoista sujuvia palveluformaatteja. Koulutuksessa käydään läpi 10 konkreettista askelta, jotka läpikäymällä pystyt tuottamaan menestyspalveluita. 

Saat vinkkejä palveluaihiosi pikaiseen paketointiin ja asiakashyötyjen dollarisointiin. Löydät vastauksia tuotteistajan yleisimpiin kysymyksiin ja keräät ideoita oman hiekkalaatikkosi ulkopuolelta. Koulutus sopii erityisesti liiketoiminta-alueiden päättäjille, tuotepäälliköille ja palvelukehityksen vastuullisille sekä ratkaisumyyntihenkisille myyjille, jotka haluavat pohtia, miten kokonaispalveluita ja hyötyvetoisia kokonaisuuksia myytäisiin asiakkaalle.

Miksi katsoa koulutus? 
  1. Koulutus tarjoilee tuotteistamisen parhaita käytäntöjä, joiden avulla sorvaat myynnillesi uusia puheenaiheita ja parannat palvelubisneksesi tuottoja. 
  2. Tutustut palvelukehittäjän kymmeneen askelmaan, joiden tuella kirjoitat palvelullesi törkeän lupauksen ja napakan myyntipuheen. Löydät vinkkejä palvelusi arvon ankkurointiin ja hinnoitteluun.  
  3. Opit tunnistamaan oman yrityksesi menestystekijät, joiden avulla erottaudut kilpailijoista eduksesi ja tiivistät ainutlaatuisen palvelulupauksen. 
  4. Saat eväät uunituoreen palvelusi koemyyntiin ja pilotointiin asiakkaasi kanssa.  
  5. Opit paljastamaan asiakkaasi polttavat ongelmat ja dollarisoit ratkaisusi arvon asiakkaallesi. Puhut asiakkaasi päättäjien ymmärtämää kieltä ja korvaat teknisistä ominaisuuksista höpöttämisen mitattavilla hyödyillä.  

Antti Apunen on tuotteistanut kahden viime vuosikymmenen aikana satoja palveluja. Hänen asiakkaitaan ovat suomalaiset ja kansainväliset yritykset, jotka myyvät osaamistaan ja tuotteitaan maailmanlaajuisesti.

Antti on kirjoittanut useita tuotteistusaiheisia kirjoja. Niistä viimeisin on Haastajasta hittipalveluksi (Alma Talent 2020), joka tarjoilee osuvia tarinoita palvelukehityksestä ja tuotteistamisen parhaista keinoista.

Tutustu koulutukseen AlmaTalentin sivuilla

Related Posts