polttava ongelma
Mikä asiakkaallasi on oikeasti hätänä?

Asiakkaan ostoikkuna ei aukea ilman syytä. Sellainen on esimerkiksi ostajaa piinaava pulma, josta eroon päästäkseen hän on valmis kaivamaan kukkaroaan pikaisesti. Ei siis mikä tahansa mahdollisuus tai haaste, vaan näppejä reilusti polttava ongelma.

B-to-B-myyntipuhe
Huonon tuotteistuksen 5 tunnusmerkkiä

Monen palvelun kehittäjä tekee kaikkensa, että palvelun runsas ominaisuuslista olisi näyttävästi näkyvillä, mutta samalla palvelu täyttää huonon tuotteistuksen 5 tunnusmerkkiä. Samaan aikaan asiakasparka repii turhautuneena hiuksia päästään, kun ei löydä myyntipuheesta kaipaamiaan hyötyjä kirveelläkään.

haastajasta hittipalveluksi
Ylivoimaista hyötyä asiakkaalle

Turhakkeesta kohti innostavaa maailmanpelastajaa Rakenna palvelu, jolla tuotat ylivoimaista hyötyä asiakkaalle. Monet elinkelpoiset ideat jäävät pöytälaatikkoon muhimaan, koska muut kiireet ajavat ohi. Kun uuden palvelun liikevaihto on vielä nolla, liiketoimintajohto keskittyy suurempiin asioihin. Ehtiihän sitä.

setelit
Lisääkö törkeä bonus työn laatua?

Tukeva bonus = lisätty työn laatu? Tukevat bonukset ovat monen alan standardi, ainakin johtajille ja avainhenkilöille. Perustelu on, että huippuosaajien rekrytointi ja sitouttaminen ei onnistu ilman mittavaa palkitsemista.

iStock_000018372145Medium
Palvelun tuottavuus: Asiantuntijan näkökulmaloukku

Palvelun tuottavuus tuottaa sinulle hankaluuksia. Yrität kehittää uutta, mutta olet umpikujassa. Olet kokeillut kaikkea mahdollista, mutta ideasi ei vain toimi, ainakaan käytössäsi olevilla välineillä. Sitten tulee joku ja osoittaa ilmeisen ratkaisun hetkessä. Kuulostaako tutulta?

Beanie
Suloisenpehmeä miljardibisnes

Miljardibisnes ei vaadi aina uusia keksintöjä. Vuonna 1993 Yhdysvaltain lelupuoteihin ilmestyi pehmo-otussarja Beanie Babies, josta syntyi miljardibisnes. Niistä kasvoi vuosien varrella miljardibisnes, vaikka otuksen oli valmistettu samoissa kiinalaisissa tehtaissa ja samoista materiaaleista kuin lukemattomat kilpailijansakin.

iStock_000010707251XLarge
Kumpi saa asiakkaasi ostamaan: uhkaus vai lupaus paremmasta?

Motivaattorina uhkaus vai lupaus? Ilmastonmuutos jyllää. Tiedemiehet messuavat, että toimeen pitäisi tarttua heti tai muuten meri velloo kohta Keravalla. Silti moni pitää lämpenemistä liioiteltuna tai ihmisestä riippumattomana ilmiönä. Jos psykologeja on uskominen, vika ei ole tutkimustuloksissa. Syypäänä on ahdistava viesti, jolta liskoaivosi suojelevat sinua. Mietintämyssysi vanhin osa inhoaa pelkoa ja sensuroi uhkaukset.

Taleb
Miljonääriksi sattuman oikusta

Miljonääriksi sattuman oikusta? Amerikkalainen sijoittaja Nassim Taleb kiinnitti aikanaan huomiota siihen, miten esimerkiksi ministerien sattumanvaraiset lausunnot heittelivät pörssikursseja kuin tuuliviirejä. Taleb alkoi lyödä vetoa luonnonmullistusten ja yllätysten puolesta. Valinta tarkoitti, että 99 tapauksessa sadasta veikkaus menisi pieleen. Mutta hän tiesi, että yksi onnistuminen kuittaisi kaikki epäonnistumiset. Muut sijoittavat leimasivat Talebin hulluksi ja ennustivat, että mies olisi pian konkurssissa. Toisin kävi. Taleb hallinnoi nyt miljardien pääomia ja on tienannut erilaisuudellaan aimo tukun kahisevaa.

1 2